26 feb 2011

ZOEVA Basic Set






Hello,

I am in love with zoeva-shop.de. Ze hebben daar echt prachtige eyeshadow palletten, brushes, loose pigments, lip pallets. Echt alles. Toen ik mijn palletten en kwasten kocht was zoeva nog een best klein winkeltje. Het duitse merk verkocht alleen palletten en make up kwasten. Maar inmiddels is Zoeva uitgegroeid tot een beroemd make up merk waar je nu alles kan kopen, van concealer tot losse pigmenten! Over de kwaliteit van bv. de concealer of losse pigmeten kan ik nog niks zeggen maar over de Basic kwasten Set wel! Benieuwd..?



Let's start with the packaging: 
Ik vind het leuk dat het zwart is inplaats van knalroze ofzo. Het staat trouwens ook mooi op je bureau of make up tafel :) Het is een soort van leren hoes dat lekker stevig is maar wel licht. Dus makkelijk mee tenemen en te dragen. Ook is het merknaam dus ZOEVA er in gegraveerd (gedrukt). Ik vind de klassieke look erg mooi! En hij is ook niet erg groot dus very handy! 
Voorderest moet je de hoes uitrollen en weer vast binden in een strik met de 2 leren koortjes die er aan hangen. 


De set in zijn geheel

Zoeva er in gedrukt. Geeft een chique uitstraling ;)


Wanneer je het op open rolt zie je 11 brushes voor je. (Eigenlijk twaalf maar ik heb geen idee waar die is ;P)
In het begin toen ik de set net had zaten er om kwasten bescherm hoesjes om ze schoon, beschermd en netjes in vorm te houden maar die heb ik uiteindelijk weggedaan omdat ik het irritant vond! Om je kwasten verder te beschermen zit er boven en onder de kwasten 2 lagen also om je kwasten te beschermen! Dus ze worden zeker niet vies als ze in je set zitten!

Bescherm laagjes!^^

Wat erg handig is dat de kwasten zelf niet groot zijn. Je kan ze dus ook los ergens mee naar toe nemen!








Oke nu we alle kwasten in zijn geheel hebben besproken gaan we ze allemaal even noemen en uitleggen.

Laten we beginnen met de poeder en foundation kwasten:

Als eerste: de grote poederkwast. I LOVE THIS FREAKING AMAZING BRUSH!! Hij is zo ongelooflijk zacht en voelt zo natuurlijk aan op de huid! Je kan hier ontzettend goed blush/bronzer aanbrengen! Want hij is niet te groot en ook niet te klein!

De contour kwast. Een de haren zijn een stukje kleiner dan de blusher kwast maar even goed. Door de angled kant kan je heel makkelijk je face contouren door je wangen in te zakken en de kwast in de kuil te plaatsen! Een hele fijne kwast.

De flat foundation kwast. Geweldige kwast. Alleen ik ga toch liever voor een stippling brush.
Die brengt wat zachter aan. Als je te veel foundation op je kwast hebt voelt het als of je je gezicht plamuurt. Het kan aan mij liggen maar ik gebruik liever een andere kwast. Niet omdat hij niet van goed kwaliteit is maar omdat hij voor mij te dik aanbrengt. Voor concealer is hij wel heel goed!






Oké, ik begin van voor af aan bij de oogschaduw brushes (kijk onderin voor de foto's).
De flat eyeshadowbrush is echt een musthave! Ik gebruik hem vooral om echt op mijn bewegend ooglid oogschaduw aantebrengen. Op een een of andere manier pakt deze kwast het pigment heel goed op!


Mijn favoriete kwast allertijde: de blending kwast! Je kan hier alles mee. Je crease kleur uitblenden, gewoon oogschaduw blenden zelf concealer of foundation! Het klinkt misschien raar maar veel youtube guru's gebruiken hem ook daarvoor! Btw. deze kwast kan je ook gewoon los kopen bij de zoeva shop!

De simple crease brush. Goed voor creasing. Fijne kwast om mee te werken en blend kleuren heel goed!


En dan de kleinere versie van de flat eyeshadow brush! Heeft dus de zelfde werking!


Bij de laatste kwast op de foto ben ik er nog steeds niet helemaal over eens wat het nou precies is.. Bij Michelle Phan's filmpje gebruikte ze het om haar neus er mee te contouren en sommige guru's gebruiken het om fall outs wegtehalen of om heel licht blush aan te brengen.. Dus ik weet het niet :P






Maby is dit een lang artikel maar ik wil deze laatste 
 kwasten echt laten zien!!


Als eerste een wenkbrauw kammetje en kwast. Ik ben niet een groot fan van deze. Ten eerste het kammetje kamt niet echt goed. Geen idee waarom maar als ik het vergelijk met mijn Anastacia kammetje is die veel beter! Ten tweede: Het kwastje is te dik dus je kan niet nauwkeurig strepen zetten! Jammer want de rest is wel top!


Dit is mijn dubbel kwast! Je kan dezef latte brush gebruiken  om concealer en oogschaduw aan te brengen! net wat je wilt en het is een echte musthave! Zeker een goede kwast :)


En last but not least: De lipkwast. Erg fijn dat hij lekker klein is dus je kan je lip extra scherp maken!










Dit basic kwasten setje van zoeva kost: €20 dus zeker niet duur! Je krijgt echt waar voor je geld!


Ik hoop dat jullie dit review nuttig vonden en volgende keer een review over de palletten!

Bye,

Charesa

11 opmerkingen:

  1. leuke blog zeg!
    ik volg je! volg je mij dan ook? ;'d

    liefs van,
    http://lisanne95.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende deze site niet:O Ga even een kijkje nemen nu, thnx!
    De kwastenset ziet er goed uit!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. your blog is amazing!!!! i love it!
    i am now your new follower! :)

    xx

    fashionbit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt goed, zal eens een kijkje nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. daar wil ik ook nog eens wat bestellen <3. nog bedankt voor het volgen.

    www.my-life-is-untitled.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoeva is een leuke site!
    'ik heb er nog nooit iets gekocht, maar ik kijk er wel vaak.
    Leuke blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het siet er inderdaad erg goed uit! Het plaatje van jullie header die van OPI is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er mooi uit!
    Oh en trouwens ik houd een give-away waarmee je een jurkje naar keuze kan winnen, misschien wil je meedoen?
    Liefs ♥

    rimonabahere.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen